یک نماینده مجلس بر اهمیت تامین و ذخیره‌سازی داروهای ضدکرونایی در کشور تاکید کرد.
یک نماینده مجلس بر اهمیت تامین و ذخیره‌سازی داروهای ضدکرونایی در کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۹۲۷۵۹

ملک فاضلی، نماینده سروان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین با اشاره به احتمال شیوع مجدد بیماری کرونا در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به شروع فصل سرما و آغاز دوباره کرونا در شرق آسیا بخصوص چین و ژاپن محتمل به نظر می رسد که دوباره شاهد جهش این بیماری باشیم.

وی افزود: بخصوص این هشدار وقتی جدی‌تر می‌شود که این موضوع را مورد توجه قرار دهیم که برخی احساس می کردند این بیماری خفته و به همین دلیل مسافرت های خود را به نقاط مختلف دنیا شروع کردند و همین مساله هم باعث شیوع مجدد بحران کووید شده است.

وی ادامه داد: مسئولان وزارت بهداشت و درمان باید جوانب موضوع را از هر جهت بررسی کند و تدارک لازم را برای پیشگیری و درمان ببینند. بخصوص اینکه در شرایط کنونی موضوع تهیه داروهایی مخصوص سلامت مجاری تنفسی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده سروان در مجلس یازدهم درباره کمبود دارو اظهار داشت: متاسفانه در مناطق محروم و دیگر نواحی کم برخوردار شاهد کمبود مطلق یا شدید داروهای مخصوص کرونا و بیماری های جانبی آن هستیم. بویژه آنکه در شرایطی که فرد به کرونا مبتلا می شود بواسطه ناتوانی در دوران بیماری، باکتری ها هم رشد پیدا می کنند و فرد نیازمند مراقبت بیشتر و مصرف دارو است.

فاضلی، مراقبت، فاصله گذاری و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در مراکز عمومی و همچنین وسایل نقلیه عمومی مثل هواپیما را مورد تاکید قرار داد و گفت: علاوه بر اینکه مسولان باید وضعیت را جدی بگیرند از رئیس‌جمهور هم می خواهیم که نسبت به تامین دارو در کشور توجه بیشتری داشته باشند چون این موضوع صرفا مربوط به وزارت بهداشت و درمان نیست و اگر منابع در اختیار این وزارت خانه قرار نگیرد طبعا نمی توان انتظار داشت که داروها به موقع تامین شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها